Musiikki nettikasinoiden mainonnan välineenä

Musiikkivideot ovat jo pitkään olleet enemmän kuin pelkkää musiikkia täydentäviä visuaalisia esityksiä; ne ovat väylä kulttuurisiin ilmiöihin, muotisuuntauksiin ja nykyään yhä useammin myös mainonnan maailmaan. Erityisen mielenkiintoisen käänteen tässä kehityksessä ovat tuoneet nettikasinot, jotka ovat alkaneet näkyä yhä useammin osana musiikkivideoiden tarinaa ja visuaalista kerrontaa.

Tämä yhteistyö ei ole sattumaa. Nettikasinot käyttävät musiikkivideoita osana strategista markkinointiaan, hyödyntäen niiden laajaa katsojakuntaa ja suosittujen artistien vetovoimaa. Musiikki myös itsessään on hyvin koukuttavaa ja helppo tapa vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen. 

Mutta mikä tekee musiikkivideot niin houkutteleviksi mainoskanaviksi nettikasinoille? Seuraavassa käsittelemme syvällisesti, miksi nettikasinot valitsevat musiikkivideot osaksi markkinointistrategiaansa ja miten tämä vaikuttaa sekä brändien että katsojien kokemukseen.

Muistatko nämä nettikasinot musiikkivideoista?

Uniikki – Pojat on Poikia (Sponsori: PowerPoker.com)

Uniikki on toinen tunnettu suomalainen artisti, ja hänen kappaleensa “Pojat on Poikia” oli yhteistyössä PowerPoker.com -sivuston kanssa. PowerPoker.com oli kainosivusto, joka keskittyi erityisesti pokeripeleihin. Pojat on poikia musiikkivideolla räppäreillä on ranteissaan Powerpokerin rankkekorut jotka ovat videossa näyttävästi esillä.

Krista Siegfrids – Marry Me (Sponsori: Kolikkopelit.com)

Krista Siegfridsin Euroviisuesityksen yhteydessä Kolikkopelit.comin tuki ilmeni muun muassa lavashow’n pommeissa ja kristalleissa. Tämä osoittaa, kuinka nettikasinoiden tuki voi ulottua pelkästä logonäkyvyydestä esitysten tuotantoon ja visuaaliseen loistoon. Tällainen panostus ei ainoastaan lisää esityksen näyttävyyttä, vaan myös luo positiivista mielikuvaa itse brändistä.

JVG – Frisbee (Sponsori: Unibet)

JVG:n tapauksessa Unibetin logo näkyi selvästi yhtyeen asusteissa. Tämä on hienovarainen, mutta tehokas tapa tuoda brändi esille. Logo vaatteissa luo visuaalisen yhteyden artistien ja brändin välille, mikä on erityisen merkityksellistä silloin, kun kyseessä on suosittu ja nuoria kohderyhmiä puhutteleva musiikkityyli. Suomen viranomaiset puuttuivat kyseiseen tapaukseen ja antoivat näpäytyksen räppikaksikolle.

Muusikot edustavat kasinofirmoja

Drake ja Stake.com: 

Vuonna 2022 Drake teki yhteistyösopimuksen Stake.comin kanssa, joka on yksi suurimmista kryptovaluuttapohjaisista vedonlyöntisivustoista. Drake on osallistunut Stake.comin mainoskampanjoihin ja esiintynyt heidän markkinointimateriaaleissaan​. 

Tämän lisäksi Drake striimaa omia pelisessioita, missä hän panostaa todella isoja summia rulettiin sekä urheiluvedonlyöntiin ja julkaisee myös kuvia betseistä sosiaalisessa mediassa. 

Snoop Dogg ja Roobet: 

Roobet, on nopeasti kasvanut kryptokasino ja se aloitti yhteistyön kansainvälisen supertähden Snoop Doggin kanssa, joka on nimitetty yrityksen uudeksi Chief Ganjaroo Officeriksi. Snoopin ja Roobeting yhteistyö käy järkeensä, sillä Roobet tarvitsee kipeästi uusia asiakkaita ja mikäpä ois parempi mainoskasvo, kun Snoop Dogg. 

Roobetin perustaja Matt Duea korostaa heidän pyrkimystään tarjota yhteisölleen jännittävä ja mukaansatempaava kasinokokemus. Juhlistaakseen kumppanuuden aloitusta Roobet ja Snoop järjestivät monia yhteisöä mukaan ottavia tapahtumia, kuten 100 000 dollarin arvonnan, jossa pääpalkintoina oli tapaamisia ja kulisseissa hengailua Snoopin konserteissa. 

Roobet on perustettu 2019 ja se pyrkii uudistamaan nettikasinoiden maailmaa ja tuo yhteistyön myötä uutta energiaa digitaalisen viihteen alueelle. 

Jamie Foxx ja BetMGM:

Jamie Foxx, tunnettu muusikko-näyttelijä, on ottanut merkittävän roolin BetMGM:n markkinoinnissa. Hänet on valittu esittelemään BetMGM Sportsbookia, mikä on osa yrityksen strategiaa laajentaa näkyvyyttään Yhdysvaltojen kasvavilla urheiluvedonlyöntimarkkinoilla.

Jamie on ollut mukana erilaisissa markkinointikampanjoissa, hän on vahvasti esillä itse nettisivulla sekä jakanut BetMGM:n mainoksia omassa sosiaalisessa mediassa. 

Kyseiset diilit ovat miljoonien arvoisia ja on arvioitu, että Jamie kuittaa kyseisestä yhteistyöstä jopa 5 miljoonaa dollaria. Vastineeksi BetGMG saa huomattavaa näkyvyyttä Jamien kautta, sillä hän on yksi seuratuimmista henkilöistä jenkkien sisällä.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *